Helyi hírek 2017. július 12. 15:00

Öko-élménytábor a könyvtárban

Képgaléria
Öko-élménytábort szervezett az általános iskolások felső tagozatosainak a Petőfi Sándor Városi könyvtár. A gyerekek egy héten át tartalmas és intenzív programokon vehettek részt. A hét történéseit a tábor főszervezője, Czibolya Szilvia összegezte lapunknak.

A  megismerkedés után a művelődési központba látogattunk el, ahol Bodor Mariann és Juhász László segítségével a gyerekek kipróbálhatták a nemezelést és bőrtarisznyát készíthettek maguknak. Ebéd után megbeszéltük, kinek mit is jelent a környezetvédelem, a fenntarthatóság és a klímaváltozás. Csoportokat alkotva mini projekteket készítettek, melyeken rajzokkal ábrázolták, mit is tartanak ők fontosnak a globális felmelegedéssel kapcsolatban. Hétfő délután még ellátogattunk a Bringabarát kerékpárboltba, ahol a gyerekek információkat kaptak a biztonságos közlekedésről, a kerékpár szervizeléséről.

A Tőserdőben egy egész napot töltöttük. Barangoltunk a túraösvényeken, majd ellátogattunk a Tőserdei Kalandparkba, ahol a gyerekek kipróbálhatták bátorságukat és rátermettségüket a magasban. Az ebéd és a fagyi után pedig hazavettük az irányt a kis piros "gőzösön".

Másnap a főszerep a biciklié volt, hiszen egy jó kis kerékpártúra várt ránk. Utunk először egy rackanyájhoz, majd egy biogazdasághoz vezetett. Kiss Kálmán Tibor vezetésével betekintést nyerhettünk a Kiss Biogazdaság működésének mindennapjaiba. A diákok megtudhatták, hogy mit is jelent az hogy "bio", miért jó helyi termelőtől vásárolni és még sok más kérdésre is választ kaptak. Vendéglátóink saját készítésű szörppel és süteménnyel vendégeltek meg bennünket.

A következő napon a Kiskun Múzeum udvarán a Fénypárducok KHTK -Íjász Szakosztálya tartott bemutatót Vas Tibor vezetésével. A táborozók kipróbálhatták íjász tudásukat, majd versenyezhettek is egymással.

Csütörtök délelőtt a szennyvíztisztító telepre látogattunk ,ahol Herédi-Szabó Péter telepvezető mutatta be a gyerekeknek a telep működését. Délután pedig "Vár a kifutó" címmel divatbemutatót tartottunk, ahol saját készítésű ruhakölteményekben vonulhattak fel. Ehhez kartonok és PET palackok álltak rendelkezésre.

A  hét zárásaként, Budapestre utazott a csapat, a Mezőgazdasági Múzeumba, ahol egy nyomozós játék segítségével nyerhettek alaposabb betekintést a kiállítások anyagába. A Vajdahunyad vár két tornyát, az Apostolok tornyát és a Kaputornyot is megmásztuk, ahol gyönyörű kilátás fogadott bennünket.

Czibolya Szilvia

Kövessen minket a Facebookon is!