Helyi hírek 2018. július 5. 10:00

Medvék nyomában a Közgé tantestülete

Képgaléria
Valljuk be, lassan fel sem kapjuk a fejünket, ha azt halljuk, valahol felbukkant egy-egy medve. Medvék Sándorfalván, Tömörkényen, Makón, talán egy, talán több – miért érdekes ez?

Azért, mert esetünkben ez a medve igazán szép helyen lakik, a stájerországi Mixnitz-ben, a híres Medve-szurdokban. Ide látogattunk el tanévzáró kirándulásunkon testi és lelki feltöltődésre. A vadregényes Medve-szurdok (Bärenschützklamm) a Graztól északra fekvő hegyekben található. Zúgó vízeséseivel, gigantikus sziklafalaival, látványos vonalvezetésű, biztonságosan kiépített falétráival, hídjaival lenyűgöző látvány. A sziklaszurdok végigjárása nem volt könnyű túra, de a fárasztó kapaszkodó, a létrák végtelen sorának meghódítása során valami újat tapasztaltunk meg. A mellettünk zubogó végtelen vízesés, az egyre csak emelkedő létrasorok, a mindig máshol, de egyre magasabban sejlő kijárat befelé fordítják az utazó figyelmét. A táj bármilyen gyönyörű, egyszer csak monoton ritmusba olvad, és azon veszed észre magad: elgondolkozol, újra átvizsgálod, rendszerezed életed eseményeit.

Így jártunk mi is, bármilyen fárasztó volt is az út, visszafelé már beszélgető csoportok ereszkedtek le a völgybe, hogy aztán vacsora után is folytassuk. A jó beszélgetést hazaúton egy finom badacsonyi borkóstoló koronázta meg, testnek, léleknek felüdülés volt. Számunkra alapvető, ne csak együtt dolgozó emberek, hanem közösség legyünk. Ehhez kellenek a közös élmények, az éjszakába nyúló nagy beszélgetések, egy-egy emlékezetes esemény, pedagógiai helyzet újraélése. Fontos ez, mert így épül a nemzedékről nemzedékre hagyományozódó, élő közösségi tudás. Ez teszi alma materré az iskolát, féltő, gondos neveléssé az oktatást, valódi, közös eredménnyé az egyébként egymást sokszor kioltó egyéni erőfeszítéseket.

A Közgében valami újat próbálunk, ezt fejezik ki jelmondataink is. Tavaly az ágon ülőket megtanítottuk szállni, idén egy hajóban eveztünk. A jövő év mottója még formálódik, de biztosan megjelenik benne három értékünk: a közösségként létezés, a minőségre törekvés és a gondoskodó, egyénre szabott nevelés. A Medve-szurdok kanyargó útjaiban az az igazán szép, hogy nincs végük, bárki odafér – ezt kínáljuk mi is. Jöjjenek közénk, tanuljanak nálunk, ismerjenek meg minket, legyenek részesei közösségünknek!

Bánki Horváth Mihály
gyakorlati oktatásvezető

Kövessen minket a Facebookon is!