Elstartolt a XVI. Helyismereti vetélkedő
A szervezők szeretnék, ha a diákok megismerkednének olyan személyekkel, épületekkel, képzőművészeti alkotásokkal, amelyek Kiskunfélegyháza várossá fejlődését segítették, művészeti életét fellendítették. A versenyzők három korcsoportban mérik össze tudásukat idén: általános iskola 4. osztály, 5-6. osztály és 7-8. osztály. A járványügyi helyzet miatt ezúttal középiskolás csapatot nem indítanak.
A kétfordulós verseny több feladatot tartalmaz. Az első fordulóban az írásos feladatlapot a múzeum, a könyvtár és a levéltár munkatársai közösen állítják össze, és a csapatok a helyismereti irodalom, valamint online források felhasználásával önállóan, írásban oldják meg. Ez a forduló tartalmaz még egy logótervezést is, ahol a nyertes pályamunka lesz a későbbiekben a vetélkedő hivatalos szimbóluma. A forduló végén egy Power Point bemutatót kell készíteniük a diákoknak Kiskunfélegyháza rejtett kincseiről.
A második forduló városbejárással egybekötött feladatait idén felülírta a vírushelyzet. A hagyományosan fizikai jelenlét mellett kivitelezett feladatok most elmaradnak, ezek megoldása is online módon történik.
Samu Csilla, a Kiskun Múzeum múzeumpedagógusa elmondta, hogy a tapasztalatok alapján a pedagógusok és diákok számára is nagyon fontos minden évben a vetélkedő. Ezt a nagyszámú jelentkezés is bizonyítja. A szervezők magas színvonalon, a korosztályos sajátosságok figyelembevételével rendezik meg a versenyt, melynek során a résztvevők tudásának, tájékozottságának bővítése mellett arra is törekednek, hogy szórakoztató, kellemes időtöltés legyen a tanulók számára.
A 2021-es évben 70 csapat versenyez, a végeredményekről, a díjakról a későbbiekben hírt adunk.
Z. A.