Helyi hírek 2022. szeptember 20. 16:00

Ha ősz, akkor kórustúra

Képgaléria
Épp, hogy elkezdődött az új tanév, és máris táborozni mentek a Batthyány Lajos Általános Iskola negyedik, ötödik és hatodik „z” osztályok tanulói. Az osztályfőnökök vezetésével, kiegészülve kísérőpedagógusokkal a már hagyományos kórustúrára utaztak a gyerekek.

A helyszín az idén is a Zánkai Erzsébet-tábor volt, amely 2 éjszakára adott otthont a táborozóknak. Az odafelé vezető úton az északi part „fővárosában”, Balatonfüreden városnéző kisvonatozás volt a program, délután pedig már a Balaton vizét szeltük a tábori hajóval. Másnap, reggeli után játékos fizikai kísérleteket tekintettünk meg, majd elfogyasztottuk ebédünket. Kora délután a közben eleredő eső ellenére felmásztunk a Hegyestűre, amelyről csodálatos panoráma tárult elénk. Elutaztunk Keszthelyre, ahol megcsodáltuk a Festetics-kastélyt. A tükörterembe érve Nagyné Mészáros Erika tanárnő, karvezető irányításával, Molnár Elvira énektanárnő segédletével hamar összeállt a kórus, amely szépen szólt a jó akusztikájú, csillogó helyiségben. A rögtönzött előadást még a teremőr és az épp ott lévő látogatók is megtapsolták. Az utolsó napon a rendrakásé és a pakolásé volt a főszerep, majd zárásként szólampróba következett, amelynek végeztével értékeltük a Balaton-felvidéki 2 és fél napot.

Útközben a Tihanyi Levendula Manufaktúra kiállítását tekintettük meg. Megismerhettük az 1920-as években kezdődött történetet, amely emléket állít egy elkötelezett ember, Bittera Gyula munkásságának. Szinte éreztük Tihany színeit, illatát, megismerhettük a település méltán világhírű hagyományait, amely szoros kapcsolatban áll a világgal.

Mi is őrizzük a hagyományokat, ezért is tartjuk a közösségformáló táborokat és kórustúrákat. A hagyományokat, amelyek összekötik az embert és a környezetet.

Bense Zoltán

Fotó: batthyanyiskola.hu

Kövessen minket a Facebookon is!