Helyi hírek 2023. július 7. 08:00

Görögország – diákmobilitási projekt

Görögországi szakképzési mobilitás programon vehetett részt az ERASMUS+ programnak köszönhetően a Constantinum Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Technikum, Kollégium 29 tanulója és 3 kísérőtanára.

Május 9-én kora reggel indultunk el egy nagyon jó, modern felszereltségű autóbusszal. Szerbián és Észak-Macedónián keresztül jutottunk el Görögországba, viszonylag egész jó időben, 18 órára megérkezve. Az út alapvetően hosszú volt, de a táj szépségét nézve vagy épp társasjátékozva szépen telt az idő. Szállásunk a Kronos Hotelben volt, ahol igényes, tiszta szobák, és többféle választékot kínáló finom svédasztalos reggelik, ebédek és vacsorák vártak bennünket minden nap.

Másnap, május 10-én, szerdán találkozhattunk a helyiekkel, a programban résztvevő partnerekkel. Megismerkedtünk velük, valamint a helyi szabályokkal, előírásokkal; valamint kisebb csoportokban felfedezhettük a várost egy helyismereti program keretében.

Május 11-én, csütörtökön rendészeti szakmai és sportszakmai program várt a gyerekekre. A rendészeti programon a helyi tűzoltóságon ismerkedtek a tanulók a görögországi katasztrófavédelmi rendszerrel, tevékenységekkel, valamint az általuk használt eszközöket ismerhették meg. A sportszakmai program keretében a tanulók a Platon Training School-ban vehettek részt egy kisgyerekeknek tartott sportfoglalkozáson. Ismerkedhettek a helyi diákokkal, pedagógusokkal, edzőkkel, valamint a sportfoglalkozások rendszerével, felépítésével.

Május 12-én, pénteken az előző naphoz hasonlóan voltak rendészeti szakmai és sportszakmai programok. Az előbbin egy helyi rendőrőrsöt látogattak meg diákjaink, megismerve a helyszínt, valamint a helyi rendészeti tevékenységet, eszközöket. A sportszakmai program keretében ugyanabba az iskolába mehettünk, ahol szintén különböző sportfoglalkozást láthattak tanulóink, valamint
csapatokat alkotva kapcsolódhattak be a helyi diákokkal közös sportjátékokba.

Délután (egy kis rövid túra keretében) a platamoni várat néztünk meg – biztonsági előírásokat betartva fényképeket készítettünk a vár faláról elénk táruló látványos panorámáról.

Május 13-án, szombaton kulturális program keretében a Meteorákhoz utaztunk. Egy kis betekintést nyerhettünk a görögkeleti keresztény vallás és kultúra világába is, valamint az ott élők múltjába és jelenébe; közben a csodálatos tájban is gyönyörködhettünk.

Május 14-én, vasárnap kötetlenebb, szabadabb volt a program – tengerparti strandolási, városnézési lehetőséggel, valamint felfedeztünk egy helyet, ahol az Orient Expressz egyik megállóhelye volt – ez egy múzeum-kávéház stílusosan kialakítva – többen ezt is megnéztük, megismerkedhettünk a múltjával.

Május 15-én, hétfőn ismét két csoportra vált a társaság: az egyiknek, a nagyobb csoportnak rendészeti szakmai foglalkozás volt, míg a csoport kisebb része egy ki túra keretében láthatta a Platmonastól nem messze elterülő óvárost. Délután pedig ismét a Platon Training School-ban volt sportfoglalkozás, amelynek keretében a helyi oktató vezetett csapatjátékos sportfoglalkozást tanulóinknak.

Május 16-18-án folytatódtak a rendészeti szakmai programok, csoportos képzések; valamint a helyi adottságokhoz is igazodó sportfoglalkozások – például kondicionáló, erőléti, futás a tengerpart mentén. Egyik este pedig görög táncesten vehettünk részt – ízelítőt kapva a helyi kulturális hagyományokról.

Május 19-én, pénteken Thessalonikibe utaztunk városnézésre. Képet kaptunk a város történelmi múltjáról, közlekedési rendszeréről, a kikötő szerepéről és különböző emlékhelyeket is megnéztünk.

Május 20-án, szombaton Skiathos-szigetre, városba utaztunk hajón. Az út során a diákjaink hallhattak a hajóközlekedés biztonsági szabályairól, majd kötetlen formában közösségépítő programban vehettek részt
a hajón dolgozókkal, megtapasztalva a kulturális szokásokat, végül fitnesz- és táncprogramokon is. A szigetre, városba érkezve a közlekedési biztonsággal, rendszerrel ismerkedhettek, valamint a város struktúrájával. Közös ebédet követően indultunk vissza, útközben pedig egy csodálatos kis szigeten kötöttünk ki egy kis időre, strandolni.

Május 21-én, vasárnap a szálláshelytől néhány km-re levő településen csapatépítő programon, versenyen vettek részt – amely keretében többnyire felderítő tevékenységek voltak, továbbá a kommunikációs készséget segítő, ügyességet, kreativitást igénylő feladatokat oldottak meg, amely során céljuk elérése érdekében a helybeliekkel is kommunikálniuk kellett.

Összességében úgy látom, nagyon hasznos projekt volt, hiszen fontos, hogy a diákok idegen környezetben is feltalálják magukat, megismerjék egy idegen országban zajló szakmai munkát, kulturális szokásokat, és adott helyzetekben képesek legyenek együttműködésre, igazodva az ottani szokásokhoz – ehhez pedig az ERASMUS+ program nagyon nagy segítséget nyújtott.

Mindák József

Kövessen minket a Facebookon is!