Helyi hírek 2014. április 7. 16:03

Mórások útinaplója Olaszországból

Képgaléria
Március 22-én, szombat reggel 9 óra 20 perckor gyülekeztünk a kiskunfélegyházi vasútállomáson. Mindenki arcán látható volt az izgalom jele, a kíváncsiság, hogy vajon mit rejteget számunkra ez az út.

A repülőgépen való utazás közülünk még nem mindenkinek volt természetes, ezért nagy volt az izgalom. Repülésünk alatt sok képet készítettünk a csodálatos felhőkről. A leszállás és bőröndök visszaszerzése után hamar megtaláltuk lengyel barátainkat. Szomorúan tapasztaltuk, hogy a lengyel lányok nem nagyon jeleskednek az angolban, de mi azért kitartóan próbálkoztunk beszélgetni velük. Kicsit később a spanyol küldöttséggel is találkoztunk, majd így közösen felszálltunk egy kisbuszra; amely későbbi utazásaink során is fuvarozott minket; majd elindultunk Ariano Irpinoba.  A  Kristall Hotelben szállásoltak el minket, ami egy igazán szép, 4 csillagos hotel volt. A szobáink elfoglalása után olasz módra – számunkra  szokatlanul későn, 9 óra után - megvacsoráztunk.

Másnap reggeli után San Giovanni Rotondo városába vettük az irányt busszal, amely Pió atya miatt nevezetes hely, ugyanis élete egy részét egészen haláláig itt élte le. Meglátogattuk mind a két templomát (az újabbat és a régebbit), bebalzsamozott  holttestét is megtekinthettük.

Ezután Traniba vitt az utunk, ahol nagyon szeles időjárás fogadott minket, mivel ez egy tengerparti város. Itt meglátogattuk a város katedrálisát és sok-sok lépcsőn keresztül még a harangtoronyba is feljutottunk, ahonnan lélegzetelállító kilátás tárult elénk.

Másnap először egy általános iskolába mentünk, ahol sok kis egyenköpenyes olasz iskolással találkoztunk. Belátogathattunk néhány osztályterembe is, sőt néhány füzetet is megleshettünk.  Eközben odakint még jégeső is esett. Az osztálylátogatás után, mi a project résztvevői az informatika teremben gyűltünk össze, hogy bemutassuk egymásnak a saját kultúránkról szóló előadásainkat. Mi a magyar zenéről illetve a magyar konyhakultúráról tartottunk előadást. A lengyelek a saját városuk „akkor és most-ját” mutatták be. A spanyolok és olaszok szintén a főzésről hoztak videót, amelyben egy-egy tradicionális ételük elkészítését mutatták be. A bemutatók után egy középiskolába mentünk ahol egy előadóteremben a kísérőtanáraink pár szóban bemutatkoztak. A bemutatkozás végén válthattunk pár szót az olasz diákokkal, akik  nagyon izgatottak voltak, amiért meglátogattuk őket.

A hotelben elköltött ebédünk után; ami rendkívül gazdag volt tengeri herkentyűkben;  egy iskolába mentünk, ahol a Comenius Project „ gálája” volt. Itt az olasz iskolások néptánc bemutatóját és a lengyel lányok éneklős- táncos produkcióját néztük meg. A rendezvény végén a projectben résztvevő diákok névszerinti bemutatása következett, néhány csoportkép, majd egy állófogadás. A sok finom olasz sütit és szendvicseket az olasz anyukák keze munkáját dicsérte. Este a város egyik pizzázójában próbáltuk ki, milyen is az igazi olasz pizza.

Másnap tengerparti városok meglátogatása volt a cél. Voltunk a  híres Costiera Amalfiatá-n, ahol a tengerparton sok csoportkép készült;  Amalfiban ellátogattunk a város katedrálisába, ahol Szent András ereklyéit tartják.  Az időjárás ezen a napon sem kímélt minket és sokszor megáztunk a hirtelen jött záporok miatt. Hazafelé megálltunk egy bevásárlóközpontban, a Vulcano Buonoban, ami vulkán alakú szerkezetéről kapta a nevét. Este a szokásos olasz vacsoránk után nyugovóra tértünk.

A következő napon Nápoly volt az úti célunk, ahol először a tengerparti erődöt majd a Királyi Palotát tekintettük meg. Tovább sétálva találtunk egy remek helyszínt, ahol a Vezúvval a háttérben készíthettünk képeket. Városnézésünk során még sétáltunk a Via Roma-n is, valamint elmentünk a Santa Chiara kolostorba, amelynek udvara igen rendezett és szépségét tovább növelik a narancsfák, amelyek egzotikussá varázsolják a helyet. Itt még megtekintettünk egy fából faragott hatalmas Betlehemet is. A kimerítő városnézés után már örültünk, hogy felszállhattunk a buszra, ami visszavitt minket a szállásunkhoz. Nem húzhattuk hosszúra a búcsúvacsoránkat, ugyanis másnap éjjel fél 3-kor már indult a buszunk Rómába.

Róma külvárosába értünk először, a Ciampino repülőtérre, ahol elbúcsúztunk spanyol és lengyel barátainktól a viszontlátás reményében. Ezután buszra szálltunk és a belvárosban elfoglaltuk a szállásunkat, ahol mindössze egy éjszakát töltöttünk el. Miután megszabadultunk bőröndjeinktől, egy egykori mórás diáklány, aki az Erasmus program keretében épp Rómában tanul, vezetett körbe minket, hogy nehogy kihagyjunk egyetlen látványosságot sem.

Legelőször a Colosseumhoz látogattunk el, majd a Fórumhoz mentünk. Megnéztük továbbá a Viktor Emánuel emlékművet, a Campo di Fiori-t, vagyis a virágpiacot, a Trevi kutat, a Piazza Spagna-t , a Piazza Navona-t, ahol három szökőkút is volt egy téren. Számomra a legjobban a Szent Péter Bazilika, a Pantheon és az Angyalvár tetszett. A Pincio teraszról lenyűgöző látvány tárult elénk Rómáról. A városnézésünk időpontja egybeesett az amerikai elnök, Barack Obama  látogatásával, ő is épp Rómát választotta úti célul. Sajnos nem volt szerencsénk kezet fogni vele, de talán majd legközelebb. Ezen a napon rendkívül sokat gyalogoltunk, úgyhogy nagyon megörültünk mikor megérkeztünk a szállodába, hogy valamennyire kipihenjük magunkat a másnapi utazásra.

Másnap a korai reggelink után a reptéri buszhoz siettünk, majd a reptéren még körülnéztünk néhány „duty free” boltban, majd felültünk a gépre, ami hazarepített minket a fővárosba. A zsúfolt vonaton ülve döbbentünk rá, hogy sajnálatos módon kirándulásunk végéhez értünk. Kiskunfélegyháza vasútállomására érve már ott vártak minket szeretteink, mi pedig boldogan üdvözöltük őket.

Az utazó diákok: Csalár Rita és Hegedűs Erika 10/B,  Jankovszki Dóra és Majorosy Péter  10/A osztályos tanulók voltak. Kísérők: Kiss Gabriella és Dr. Szabó Gyuláné Matyók Katalin tanárnők.

Jankovszki Dóra

10/A

Kövessen minket a Facebookon is!