Helyi hírek 2016. szeptember 19. 11:30

Kacajukat, víg dalukat…

Képgaléria
Ha szeptember, akkor kórustúra. Már hagyománynak számít, hogy a Batthyány Általános Iskola ének-zenei, „z” tagozatos diákjai ősszel kirándulni mennek. Így volt ez az idén is, három napra Zánka adott otthont a nebulóknak és kísérő tanáraiknak.

Évszázados tölgyek árnyékában sétáltunk még odafelé menet, mikor Dégen megálltunk kisebb pihenőre. A Balaton felé húzódó dúsan termő vidéken építette Pollack Mihály a magyar klasszicizmus egyik legkorábbi, legszebb Festetics kastélyát és a hozzá tartozó angolparkot. Kora délután érve a Magyar Tengerhez, a táborban ebéd várt, majd vízre szálltunk a Zánka-, a valamikori Szabadság hajó fedélzetén. Vacsora előtt még megmásztuk a Hegyestűt és fentről gyönyörködtünk a tájban.

Másnap, a reggelit követően Zánkán a Gyógynövényvölgyet látogattuk meg. A délelőtt többi része közös énekléssel telt el. Ebéd után buszra szálltunk, irány a Veszprémi Állatkert.  A délutáni programot nyújtó állatkerti séta kellemes kikapcsolódást jelentett, ahol felfedezhettük az állatok csodálatos világát és találkozhattunk kedvenceinkkel.

A harmadik nap reggelén összepakoltunk, hisz eljött a hazautazás napja. Még megtekintettük a tábor bejáratánál lévő „Zánkaland” haditechnikai parkot, majd irány Balatonfűzfő, itt bobozás várt a gyerekekre.

A háromnapos kirándulást a Velencei-hegységben zártuk, ahol a Pákozdi Ingókövekhez túráztunk. Felmásztunk a Pogánykőre, majd a Kockát csodáltuk meg.

Bense Zoltán

Kövessen minket a Facebookon is!