• Kezdőlap
  • Hírek
  • Helyi hírek
  • Karintia, a „Mediterrán Ausztria” – az Alpok, a lélegzetelállító sípályák és a tavak birodalma…
Helyi hírek 2023. szeptember 21. 06:00

Képgaléria
Hosszan sorolhatnánk még a szlogeneket, ahogyan a turisták Ausztria legdélebbi és egyben legfényesebb tartományát, Karintiát emlegetik. A Kiskunfélegyházi Szent Benedek PG Két Tanítási Nyelvű Technikum és Kollégium 40 diákja hat nap alatt bejárta a Magas-Tauern Nemzeti Park lélegzetelállító alpesi tájait.

Iskolánk német nyelvi munkaközössége azzal a szándékkal szervezte meg a kirándulást, hogy tanulóink az iskolapadban szerzett német tudásukat anyanyelvi környezetben is próbára tehessék és fejleszthessék. Délelőttönként helyi nyelvtanárok által tartott csoportos nyelvórákon vettek részt a gyerekek a kezdőktől a haladókig. Interaktív feladataik alkalmával megszólították az ott élő embereket és interjút készítettek velük.

Délutánonként a kirándulásoké és a túrázásoké volt a főszerep. Az Alföld sokszor kietlen sík tájait magunk mögött hagyva leírhatatlan természeti látnivalókban volt részünk az Alpokban. Csodálattal figyeltük a hegyvonulatok hófödte csúcsait és a sziklák között hatalmas erővel lezúduló vízeséseket. Közvetlen közelről, csupán egy karnyújtásnyira tőlünk, felejthetetlen élményt jelentett a Groppenstein-vízesés.

A Grossglocknerre vezető alpesi panorámaúton 2571 méteres magasságba jutottunk fel. Almával kínáltuk a réten játszadozó mormotákat, majd a túra végén a Ferenc József-magaslaton megpillantottuk a Kelet-Alpok leghosszabb gleccserét, ahol a kőszáli zergék is élnek. Az étteremben (Berghütte) megpihenve megkóstoltuk a karintiai császármorzsát, a helyi rétest, a töltött tésztát (Kärntner Käsnudel) és a kávékülönlegességeket is.

A hegy lábánál található az Alpok egyik legszebb települése, Heiligenblut. A város egyik kiemelkedő látványossága az 1301-ben alapított gótikus Szent Vince Templom, amelynek szentélyében egy fiolában őrzik a legenda szerint Jézus vérének néhány cseppjét. Innen származik a település elnevezése is: Heiligenblut, ami annyit jelent: „szent vér”. A fontos zarándokhely különlegessége a több mint 10 méter magas, Ausztria legnagyobb, festett szárnyas oltára.

A karintiaiak kedvenc túraparadicsomában Mallnitzban magashegyi felvonóval az Ankogel-hegyre utaztunk. 2626 méter magasból tekintettünk le a csodálatos túraútvonalakra, a meredek gyalogútvonalakra, a szurdokokra és a legelésző állatokra. A hegy tetejére érve 5 cm friss hó fogadott minket. Természetesen nem maradhatott el egy kiadós hógolyózás sem.

Kirándulásunk egyik legmeghatározóbb élménye volt a Malta-folyónál épült Kölnbreinsperre nevű duzzasztógát és a víztározó megtekintése. A gát 8 méter széles és 626 méter hosszú. Egy Airwalk panorámakilátóról 200 méter mélységben letekintvén láthatóak a havas hegycsúcsok és az alsó víztározó. A gépésztanulók számára különösen érdekes lehetett az a multimédiás kiállítás, amely a vízerőművek működését és a megújuló energiaforrások felhasználásának lehetőségeit mutatta be.

A versenyautók szerelmeseinek kedveskedve megtekintettünk Gmünd városában egy magántulajdonban lévő Porsche múzeumot. A Ferdinand Porsche életét és munkásságát bemutató filmet érdeklődéssel hallgattuk és az első autócsodáiról sok-sok fényképet készítettünk.

Karintia egyik legnagyobb tava az Ossiachi-tó (Ossiacher See), az olasz határtól nem messze Villach városát szegélyezi. Igazi délies éghajlatával sétahajókázásra invitált minket.

Villachtól nem messze egy kőfejtő bányában – Terra Mystica – egy multimédiás körséta alkalmával megtudtuk, milyen nehéz volt az elmúlt évszázadokban a bányászok munkája. Bányászruhába öltözhettünk, majd egy 68 méteres bányászcsúszdán leérve a bánya sötét, szűk és misztikus járataiban kalandoztunk.

Utolsó napunkon a hazafelé vezető úton Klagenfurtba az úgynevezett Pyramidenkogel kilátóponthoz látogattunk el. Európa legmagasabb fából készült kilátóját megmászva, több emelet magasságban (100 méter, 441 lépcsőfok) gyönyörű kilátás nyílt a városra és az Ausztria Riviérájának is nevezett Wörthi-tóra.

Számos szebbnél szebb élményben volt részünk. Szinte képtelenség lenne mindent leírni. Beszéljenek a képek helyettünk!

Köszönjük Tóth Levente Zsoltné tanárnő és kísérő tanáraink szervező munkáját. Bízunk benne, hogy néhány éven belül újra ellátogathatnak a PG diákjai Karintiába, ahová immár visszatérő vendégekként nagy szeretettel várnak minket.

Rokolya Csaba
igazgató

Kövessen minket a Facebookon is!