Helyi hírek 2015. március 30. 17:30

Olasz kapcsolat - utazás Feltrébe

Képgaléria
A Feltre-Kiskunfélegyháza testvérvárosi kapcsolatok révén, a feltrei Giorgio Dal Piaz Gimnázium és a Móra Ferenc Gimnázium minden évben megszervez egy cserediák programot. Ennek keretein belül magyar és olasz diákok egy csoportja utazik a testvérvárosokba. Mindezek célja az olasz és az angol nyelv gyakorlása, valamint az olasz-magyar barátság mélyítése.

Az idén 31 gimnazista diák vett részt az utazáson, és szerzett felejthetetlen emlékeket. Két kísérőtanár jött velünk, Karácsonyi Melinda és Dr. Farmasiné Vízhányó Anita tanárnők.

Március 15-én, vasárnap, indultunk és 12 órás buszút után megérkeztünk Feltrébe, ahol családoknál voltunk elszállásolva. A vendéglátóink rendkívüli kedvességgel fordultak felénk, mint ha csak egy rég nem látott családtagot üdvözölnének újra. Keresték a kedvünket, mindenben segítettek és nagy szeretetben.

Másnap délelőtt körbejártuk Feltre gyönyörű óvárosát. Köszöntött bennünket a polgármester és megtekintettük a felújított, reneszánsz Sena színházat. A családoknál ebédeltünk, megismerhettük a pompás olasz ételek ízeit, a délutánt pedig a fogadóinkkal töltöttük.

Kedden a mesés Padova városában jártunk. Itt megnéztük Európa egyik legrégibb egyetemét, ahol sok híres magyar ember is tanult, valamint a Szent Antal (a szegények védőszentje) bazilikát, mely Szent Antal ereklyéit, többek között a nyelvét rejti.

Szerdán a vízre épült városba, Velencébe utaztunk. A településen csak gyalog vagy vízen lehet közlekedni, ezért a nap folyamán mi is több mint tizenöt kilométert gyalogoltunk, amíg a Szent Márk teret és a további főbb látványosságokat megnéztük. Velence mindenkire nagy hatással volt.

Csütörtökön Longaroneba mentünk, ahol megtekintettük a Vajont gátat, amely egy szörnyű tragédia hordozója 1963-ban a hegyoldal belecsúszott a tározóba, ahonnan a víz kicsapott, elsodorva a környező településeket, és a katasztrófa több mint 2000 ember életét követelte.

Este közösen vacsoráztunk egy étteremben a vendéglátóinkkal, a búcsúvacsorán mindenki nagyon jól érezte magát. Itt találkoztunk Félegyháza küldöttségével, a Polgármester Úrral, valamint iskolánk igazgatójával, akik hivatalos úton jártak a testvérvárosban. Az úton mindenki felejthetetlen emlékeket szerzett. Várjuk olasz barátainkat városunkba, akik április közepén érkeznek és már lázasan készülünk a fogadásukra.

Görög Vilmos 10/B

Kövessen minket a Facebookon is!