Helyi hírek 2024. június 19. 08:00

Testvériskolai találkozó a Constantinumban

Képgaléria
Mintegy két évtizedes testvériskolai kapcsolatot ápol a kiskunfélegyházi Constantinum intézménye és a székelyudvarhelyi Móra Ferenc Általános Iskola. Ez alkalomból május 31. és június 5. között a Hargita megyei diákok és pedagógusok városunkba látogattak, ahol vendéglátóik érdekes és aktív programokkal várták őket. A további részletekről Pótári Tímea intézményegység-vezető mesélt.

– Huszonegy éve ápolunk testvériskolai kapcsolatot a székelyudvarhelyi Móra Ferenc Általános Iskolával. Ennek az együttműködésnek része, hogy minden évben kölcsönösen vendégül látjuk egymást. Az a célunk, hogy támogassuk a tanulóink között kialakuló barátságokat, valamint a kollégáink közötti szakmai együttműködéseket. Az idei kiskunfélegyházi találkozó is a Nemzeti Összetartozás Napjához kapcsolódott, így május 31. és június 5. között láttuk vendégül testvériskolánk tanulóit és pedagógusait.

Igyekeztünk tartalmas, ugyanakkor szabadidőt is kínáló programot összeállítani vendégeink számára. Június 1-jén, szombaton az első közösen töltött napon kirándulást szerveztünk Esztergomba a vendég és a vendéglátó gyermekek számára. Vonattal utaztunk, majd hajókirándulást tettünk, megtekintettük a várat, és a Bazilika kupolájából gyönyörködtünk a panorámában.

Június 2-án, vasárnap a vendéglátó diákok családjai által szervezett programon vettek részt a vendéggyerekek. A pedagógus kollégákat Szentesre hívtuk, ahol aktívan töltöttük az időt: kenuztunk a Kurcán, majd kerékpárral ellátogattunk a csongrádi Körös-torokba.

Június 3-án, hétfőn Móra Ferenc, iskoláink névadójának szülőházát látogattuk meg.

Június 4-én, a Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából, hagyományőrző napot tartottunk intézményünk sportcentrumában. Az ünnepi műsorban testvériskolánk és intézményünk tanulói versekkel, dalokkal és táncokkal mutatták be a magyar népi hagyományokat. Az ünnepi műsort követően az alsós diákok a Petőfi- és a Móra-emlékház ismeretterjesztő foglalkozásain vettek részt, míg a felsősök osztályonként csapatokat alkotva, a trianoni eseményekkel kapcsolatos vetélkedőn mérték össze tudásukat. Délután testvériskolánk pedagógusaival közösen részt vettünk a városi megemlékezésen a Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából.

Kallós Zoltán idézete kifejezi mindazt, amit mi pedagógusok át szerettünk volna adni a diákjainknak a találkozóval: „Addig leszünk magyarok, amíg magyarul éneklünk és táncolunk. Ez a kultúra őrzött meg minket ezer éven át Európában, és ezeket a hagyományokat kötelességünk éltetni és továbbadni a következő nemzedékeknek.”

Gyorsan elrepült ez a néhány együtt töltött nap, melynek emlékeit és élményeit szívünkben őrizzük a következő találkozásig – emelte ki Pótári Tímea.

V. B.

Kövessen minket a Facebookon is!